måndag 6 september 2010

Inte lönt gråta över spilld mjölk

Idag njuter vi av solen!


Jag har precis stått för frukostens underhållning
 och jag rekommenderar ingen, INGEN att jonglera med ett halvfullt paket minimjölk (en av mina laster, jag fullkomligt älskar iskall minimjölk, nu kom jag ut minsann) samtidigt som man försöker rädda en livsnjutande storpudel från att rulla av kökssoffan.

Det slutade med att nyss nämnda pudel lik förbannat hoppade ned på den andra pudeln som sprang och gömde sig och jag fick mjölken i knät.
Som småbarna..
Maken fick ta mina brallor och lägga dem i tvättkorgen och kröp sedan runt under köksbordet och torkade upp efter mig.
Jag sitter här i småbyxorna ifall jag skulle välta ut något mer.

Ha en fin dag, det tänker jag ha.
Kan ju knappast starta dagen bättre än med ett asgarv
Kram/fru Jonsson





1 kommentar:

  1. Hoppsan Kerstin : )) Inte värt öva på cirkus konster när man kommit upp i "vår" ålder ; )


    Tur det gick bra, själv är jag så stel att jag förmodligen hade slagit ihjäl mig. Det räcker med att jag snubblar på mattkanten numera så blir jag steler : )))

    Kram på er.

    SvaraRadera