torsdag 16 september 2010

Väldigt maka par!



Identiskt lika pudlar!

<----Izor  Ella---->

Nä, jag skojar förstås.
Hade inte kameran med mig när Izor och Ella träffades första gången igår, så jag fuskar.
Men det kunde varit sant!

Sedan vi flyttade hit har jag hört talas om Ella, alla har påpekat när de sett Izor att han är identisk med den  svarta tiken i Svedje.
Så igår, när jag höll på med middagen knackade det försynt på dörren och där stod Anna-Lena, Ellas matte, och ville träffa Izor för hon hade hört samma sak.

Hon bara gapade när hon såg Izor och jag hade nog exakt samma min när jag träffade Ella som satt ute  bilen. Samma storlek, samma gester, samma "sträcka-på-sig", samma svansföring, samma allt!
Izor och Ella fick träffas och nosa och småbusa lite på gården. Izor försökte vara en gentleman, men ibland blev han lite för oförskämd och då sa damen ifrån!
Sedan började det regna så vi gick in och Anna-Lena och Ella åkte hem.

Himla skoj att träffa dem äntligen!

*************
I övrigt har dagen (och slutet på gårdagen) varit tuff
och det är ingenting jag kan skriva om här. Tror jag måste köra lite hokuspokus för att driva bort det som sänder motgångar på oss.
Bränner salvia till att börja med och lägger in en skyddsruna.



Jag låter det rena och starka sprida sig till er som läser detta också.
Kramar till er alla/fru Jonsson

4 kommentarer:

  1. Skickar lite glada tankar som kan få det dumma på flykt!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Det hjälpte på en gång det.
    Kramelikram

    SvaraRadera
  3. Skyddsruna?
    Jag trodde det var symbolen för trådlöst bredband..

    SvaraRadera
  4. Jasså trådlöst bredband..?

    Annars så är det en älgruna, en mäktig skyddsruna, konstigt val isf för bredband*s*

    SvaraRadera