tisdag 28 september 2010

Det är gratis att drömma 2


Ibland kan en dröm se ut såhär:


Det ser inte mycket ut för världen men det är ett favoritställe jag har;
 Ett torp med lämpligt (enligt mina "socialt försiktiga" normer) avstånd till andra gårdar, väldigt lämpligt avstånd till kanonfina ridvägar, fina och mysigt kuperade ängar (som är något igenvuxna, men i mina drömmar har jag gått fram med röjsåg och därefter svedjat), helt perfekt för en fin Basjkirflock.

Jag går hit ibland för jag gillar energierna och i kväll följde kameran med.. 

Jag cyklade iväg efter middagen, tänkte inte på att solen sänker sig allt tidigare och just här går den bakom en bergsknalle så här års.

Men jag knallade runt, drömde om bortrensat gräs, ris och nässlor och såg den perfekta gårdsplanen, de perfekta uthusen och de alldeles perfekta hagarna.
Innan drömmarna är i närheten av förverkligade kommer Brandkåren få en hel del övningsmaterial, hrrmm.. Men, men.. det är härligt att drömma sig bort=)





Ängarna var fulla av viloplatser för sömniga älgar. Det var nästan så det låg hopvikta pyjamaser här och där*s* Där fanns också spår av rävar och möjligtvis grävling.
Äter grävlingar ormar? Hoppas det för då kanske de ätit upp familjen huggorm som solade på husgrunden i somras.. 
Eller övertalat dem att flytta i alla fall.




Visst skulle det vara skitsnyggt med en flock betande Basjkirer här va?



Det måste varit ett tag sedan någon hässjade här;
Ett träd har flätat in sitt grenverk i hässjvirket.


Jag tycker det är slöseri på en gård med så fint läge att den inte nyttjas. Själv skulle jag älska, vårda och bruka den så bra jag bara kunde om den var min.
Drömma går ju.








3 kommentarer: