onsdag 8 september 2010

Dimmiga morgnar

Mina söta damer i morgondimman=)

Ja det blev lite hästcirkus igår också.
Går inte in på allting i detalj, men vi flyttade runt en del hästar igår och några hästar fick flyttas fler gånger. Det kanske inte hade varit doktorns rekommendation att snava runt med en häst i varje hand, men jag gillar att jobba, jag gillar utmaningar och ofta är det inte lönt att känna efter förrän efteråt. Ibland måste man bara avsluta sådant man företar sig!

När vi (med aningens extrajobb) var klara och ordningen återställd kände jag efter. Det kändes som att min kropp gått under en ångvält och hela baksidan av huvudet kändes som att det gick ett rejält tjur-stängsel genom det och gav väldigt taktfasta stötar.

Kom hem utsvulten, värmde en tallrik med kvarblivet grillat sedan i söndags och gick sedan ut med hundarna.
Pojken var snäll och tog hand om flispannan, hästarnas vatten och sista rastningen av hundarna. Mina hyresgäster (fem jägare som bor i bagarstugan) kom hem strax före åtta och då dråsade jag isäng.

Somnade ifrån ett extralångt avsnitt av Keeping up Appearences
(Skenet bedrar på Svenska, är väldigt förtjust i Hyasinth och köpte specialavsnitt på DVD) och sov som en stock hela natten! Hörde inte när jägarna åkte från gården heller, Ludde var snäll och lät dem åka under tystnad.

Mör i kroppen än, men huvudet verkar OK
Ska ta det lugnare idag.
I afton kommer maken hem från nya jobbet i Umeå.

Ha en fin dag i höstsolen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar