torsdag 9 september 2010

Danskjävlar!

Just nu kan jag inte nog uttrycka min avsky mot ett helt land (som förbjöd all utbildning till  talpedagog för många hundra år sedan), allt på grund av ett vidrigt litet företag som vill stämma mig personligen på pengar!

Att min enskilda firma ombildades till ett AB som övertog alla eventuella leveransskulder för flera år sedan vill de inte veta av och nu har jag fått brev från Falu Tingsrätt att "mitt svaromål är ofullständigt".

Det känns som att jag har bättre för mig en sådan här vacker höstdag än att sitta och gå igenom en medelstor skogsdunge i pappersarbete för att peka på vartenda stycke i varje papper på hur jag grundar mina bestridande.
Man ska ta mig klåen ha juridisk utbildning för att uttryckligen kunna säga "Nej, danskjävlarna ska inte ha en sekin av mig, de får vänta på sin lilla kakbit ur konkursboet som alla andra".

Varför får man bara skit när man försöker vara snäll?
När jag lämnade mitt förra äktenskap lät jag mitt namn stå kvar lite här och där för att vara snäll och nu kommer bara mer och mer skit från det! 
Jag står på ett lån på ett hus som jag aldrig ägt (och som verkar omöjligt att sälja), jag betalar av en skuld som eg. en annan person ska betala och nu detta, för att nyss nämnda person ständigt stoppar huvudet i sanden. Den personen kör dessutom en bil jag betalt med pengar efter min far.

OK; Byt ut "snäll" mot "dum".
Det ligger närmare sanningen och då får man väl ta den skit man förtjänar.
Stå aldrig kvar på företag/egendom du inte själv driver/är delaktig i!

Jamen det var ju skönt, att få lite utlopp för mitt förakt. Nu känns det mycket bättre.
Närmast i tur i följetongen; "Länder jag Hatar" står Norge.

På återseende;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar