tisdag 3 augusti 2010

En överlevare=)

Akvarell av den talangfulle Måns Sjöberg

Ödlan är en överlevare;
En symbol för förändring och djup visdom.

Medan grabbarna tillagade vad som fanns i skåpen till middag höll jag på att plocka vinbär. Har aldrig sett så mycket vinbär tror jag, stora, tunga klasar, dignande av klarröda bär.
Naturen är åtminstone väldigt generös med sina gåvor=)
Bäst som jag plockar så hejdar jag min hand och drar den blixtsnabbt tillbaka från vad jag i ögonblicket tror är en enorm larv!

Till  min glädje ser jag att jag misstagit mig;
På några stora klasar vinbär sitter en skogsödla och tittar på mig med sina vackra, svarta ögon och det var dess långa, spräckliga svans som jag höll på att plocka.

Jag tar det som ett mycket gott omen=)

Nu puttrar en rejäl laddning rabarberkräm på spisen (har kommit på att det blir en mycket vackrare färg och krävs betydligt mindre redning om man kokar med röda vinbär) och medan den svalnar ska jag ut och plocka blåbär.

Kram på er, fru Jonsson


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar