måndag 23 augusti 2010

Selkammarn


Ludde inspekterar det som ska bli selkammare

Jag "fick" ett utrymme av han vi hyr av som jag får ha som selkammare. 
Det tog lite tid att städa ur där, men med lite hjälp var det urblåst tillslut.

På den här väggen ska det upp hängare för sadel.

Jag hade tänkt köpa billiga sadelhängare i Börjes, men eftersom vi haft så jäkla illa med ekonomin så kändes det lite dumt att beställa just då.
Men virke finns det gott om så jag började fundilera på en annan cool lösning.

Här har jag sågat upp (med en gammal fogsvans) fyra stycken överliggare


Här har Stefan hjälpt mig skruva fast dem på väggen, snedsträvan gillar jag. Jag fann några bitar som jag gillade och mer eller mindre tvingade maken att såga till dem, haha.

Och en bomlös sadel passar på också.





Jomen, nu sitter alla fyra uppe och sadlarna passar ju fint på.
Jag gillar lösningen jättemycket, lite rough, sådär..
Passar fint hos mig:)


Lite huvudlag och grimmor och annat kom också upp


Ha en fin kväll, kram/fru Jonsson

1 kommentar:

  1. Hahaha fick en flashback.

    Mina första sadelhängare i mitt första stall såg ut ungefär så där : ) Devisen man tager vad man haver är aldrig fel : )))

    Kram på er.

    SvaraRadera