tisdag 17 augusti 2010

Goder afton




Rönnen vid ridplan bär massor av bär.


Tog med kameran runt på gården på aftonen, men det är svårt att återge de fantastiska färgerna som kommer med den klara, höga luften.


Hösten är definitivt på väg, trots ett par riktigt sommarvarma dagar nu. Red ut på Amir idag (mer om det i morgon) och det var riktigt högsommarväder. Ändå skvallrar några gulnande löv, de rodnande rönnbären, de tunga lingonrisen (hörde på bonnradion att det blir ont om lingon i år, det vet lingonen här inget om:)) och de växande grupperna av flyttfåglar om vad som komma skall.



Såhär går det när jag glömmer mina blommor..
Bladen har begåvats med väldigt intressanta och vackra färger och det kommer massor av blommor!!

Vår ridplan från ett lite udda perspektiv;
Stenen som vi har en liten utkiksplats på. Jag har "pyntat" rönnarna där med färgade lyktor, vindspel, klockor och en upphittad hästsko som ska bringa lycka.


Ingen flyttfågel;
Fann den på "min" second hand, betalade en tia för den. Nu sitter den och speglar sig i fågelbadet.

På åkrarna i Svede räknade jag till 20 tranor som betade när jag gick med hundarna i eftermiddags, och nu i kväll drog ett stort gäng kanadagäss förbi mot den nedåtgående solen.



Det har varit en omvälvande dag på många sätt.
Ha en fin kväll och glöm inte bort vad som är viktigt på riktigt.
Kram/fru Jonsson


1 kommentar:

  1. Viktigt på riktigt, härlig du är!
    Nu har vi att en härlig tid framför oss, underbara höst.

    Ha det bäst! mvh.pling

    SvaraRadera