söndag 8 augusti 2010

Blivande ljuskrona, del 2




Jag tog lös två likadana ko-kedjor från ladugården (tio bås och olika valörer på nästan alla kedjor), borstade bort den värsta rosten och trädde på dem på ringen.

Det här kommer jag utgå ifrån----->
Ska putsa upp och behandla kedjorna och räta ut några länkar, det tillkommer förstås ljushållare och lite pynt.

Det blir nog bra det..

I övrigt så regnar det här idag.
Pudlarna såg mäkta förbryllade ut när jag beslutade mig för att ta ned kökssoffan som stått i Calles rum. Bar ned locket och utdragsdelen, så var det bara resten kvar..
Lite vanskligt utför trappan och dessutom hade Ludde bestämt sig för att det var lunchdags så han stod och glufsade i sig mat nere vid trappans början medan jag klättrade fram och tillbax och vinklade och bände alldeles ovanför honom.

Men det gick bra, nu sitter jag i kökssoffan o knappar på datorn med en mugg kaffe efter lunchen (jag har för mycket mat, jag kommer att måsta frossa för att frukt och sallad inte ska bli dåligt), Izor ligger bredvid mig i soffan och Ludde ligger nedanför.

Har hunnit möblera om i Calles rum och dammsugit också.
Fundilerar på var den gamla trampsymaskinen ska stå, fann den i "proppskrubben" uppe.


Har inte gått igenom den, men drivremmen sitter där den ska i alla fall. Fungerar den ska den användas förstås.
Den kommer nog bli fin i vårt blivande sovrum.

Sedan verkar det inte bättre än att det är söndag idag och då ska man visst vila. Regnet lämnar inte många alternativ.
Ska kolla lite inredning på nätet och promenera med vovvarna i regnet sen.

Ha det fint, oavsett sol eller regn.
/fru Jonsson

3 kommentarer:

  1. Ljuskronor blir ju jätte fin : ) Jag ska fräckt härma din ide lite, inte har vi några rostiga gamla kokjedjor men nåt annat kan jag nog rota fram : )

    Symaskinen är en dröm oavsett om den fungerar eller ej. Blir ju ett jätte fint blickfång : ))

    Här har jag hittat 2 st gamla symaskiner.En har vi faktiskt slängt. Den och ett tillhörande skåp.En är kvar med skåp. Ett gammalt underrede i gjutjärn står på vinden utan symaskin, men jag tror det är i för dåligt skick, tyvärr : (

    SvaraRadera
  2. Jag vågar nog slå vad om min månadslön (5 kr) om att den symaskinen fungerar men behöver rengöras och smörjas!

    SvaraRadera
  3. Till Jonas;

    Jodå, bara matningen funkar så vinner du vadet=)

    SvaraRadera