fredag 6 augusti 2010

Stängsling



Vi har stängslat sommarhagen nu, bara tråd och hästar saknas;)


Jag blir faktiskt rätt så bestört när jag ser hur en del vänner reagerar när det äntligen kommer in lite välbehövliga pengar.

För att vara övertydlig nu då;
Vi har INTE köpt vin- spritdunkar för alla pengar och grillat och ätit upp hundarna.
Vi köpte stolp för en några tusen, en himla massa mat till vi/mig eftersom grabbarna behöver köpa en bil för att åka till Norge och jobba samt att på hemresan hyra ett släp för att ta med saker från hemmet i Dalarna. De tar med pengar-på- kort, jag behåller en liten summa i kontanter.

Vi är inte dumma i huvudet, jag har vuxit upp i en liknande miljö som denna.
I dag har vi färdigställt alla stolpar och börjat med att lägga grus i sommarladan. jag tror jag har skottat 18 gånger 40 liter tung sand helt själv och kanske 15 gånger 40 liter med hjälp.

Nu njuter vi gott vin och tittar på hur rakt vi slagit stolp och hur fint det blir i sommarladan.

Såhär såg det ut i ladan förut:

Tyngre än vad man kan tro och rediga råttbon



I dag innan vi började skeppa in sand


Nu är det fredag kväll och Stefan diskar.
Han har också fyllt på vin i mitt glas. I morgon åker de söderut, det kommer kännas konstigt att vara utan dem efter så här lång tid i svårigheter.
I morgon har vi varit gifta i en månad.

Många kramar, en mycket lycklig fru Jonsson

1 kommentar:

  1. Ätit upp hundarna *ASG*. Det vore ju bra dumt att tulla på nödprovianten redan : )




    Kram på er, den mättar nog inte men värmer.

    SvaraRadera