onsdag 25 augusti 2010

Husligt värre



Väckaren gick som vanligt igång kl 05:55 och jag skuttade (nåja) ur sängen, glad som en mört och... tittade ut genom fönstret.
Regnet slog mot rutorna och det var genomgrått ute, 
så det var inget svårt val att vända om och krypa ned i sängen igen, krama maken och somna om.

Trist väder heeeeeeeela långa dagen sa yr.no så vi drog in till stan för att göra bort några ärenden. 
Bokia lägger ned i Ö-vik, så vi fyndade "bra-att-ha-grejer" där.
Jag fyndade en gardinstång med upphängning och ringar med klämmor för 40:- på second hand. Den ska hamna under en hylla ovanför dörren som leder upp till övervåningen, det kommer bli jättefint!
Hittade en söt klänning till mig för 45:- och ett väldigt vackert täcke med paradisfåglar i mönstret, också för 40:- på samma ställe.


Stickade ett par fina handledsvärmare i grått och gammelrosa förra veckan och kom på att jag jättegärna vill ha någonting mer som passar till, så jag köpte ett nystan grått till när vi var på Coop Forum.

Det kommer bli en kombinerad halsduk/huva som blir skön på promenaden när höstvinden blåser frisk.

Handlade bra och billig mat också, bland annat en hel kyckling för strax under 30:-
Medan jag lade upp maskorna så puttrade kycklingen i selleri, lök, kryddpeppar, rosmarin, salt och vatten till en ljuvligt doftande soppbas.
Stefan hjälpte mig plocka rent pippifågeln medan jag gjorde iordning resten av soppan med mer vatten, fänkål, morötter, bambuskott och vattenkastanjer.

Vi åt soppan med brödet jag bakade förra veckan (premiärbaket resulterade i två goda limpor, varav den ena hamnade i frysen på en gång).

Jäsiken vad duktig jag är!!
Nu ska jag fortsätta med min stickning för det ska visst bli kyligare till helgen.

Pussar och kramar från husliga fru Jonsson



4 kommentarer:

  1. Jamen asså, det täcket skulle jag med kunna tänka mig. Väldigt fint. Så du stickar? Det var längesen jag gjorde det. -80 Talet nångång. Kanske nåt man skulle ta upp igen så småningom.

    Kram på er herr & fru : ))

    SvaraRadera
  2. Hej frun!
    Jag saknar dej på skolan, men du vet att jag håller koll på dej genom boggen :)
    Du är verkligen en huslig fru!
    Kram!
    //Sari

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag är så glad för din skull! Har varit intressant att få höra om dina tankar och mål. Att du nu redan har tagit ett sånt jätte steg och dessutom har blivit fru, du är en riktig inspirationskälla. Jättegrattis till dina framgångar! Kommer att fortsätta att följa dig genom bloggen. Stor kram och all lycka/ Anna-Lena

    SvaraRadera
  4. ja jäklar ja..! :) huslig som attan.. :)

    håller me de ovanstående, håller koll på bloggen. :) du saknas i skolan, men otroligt glad för din skull! lycka till i framtiden! :)

    /Veronica

    SvaraRadera