onsdag 18 augusti 2010

Amir har vuxit!





Lille Amir Kahn som jag köpte i April.
Han har vuxit sedan han kom "hem" till Norrgissjö och fick gå i Basjkirflock. Både på höjden och bredden har denna sexåring ökat på, och som bonus verkar självförtroendet fått sig en puff framåt också.
Igår skulle Tore och Lillemor *vinkar till er* rida ut med Hinica och Ivanna så jag och Amir hängde på.
Vilket steg han har! Det bor en väldigt ädel och stor hästsjäl i den lille ponnykroppen, det kan jag lova. Rörde sig som en hel.. jaa.. en hel Robin Z kändes det som ibland*s*
Han liknar sin mamma, Tatjaana, lite, men ännu mer sin mormor, Galina och en hel del pappa Djingis tycker jag:)

Nu till dagens gissningstävling;
Vad är detta?

Jag har inget pris att utdela då jag inte har något svar..

Den är kanske 15 cm rätt över och lätt kupad, har en slags emaljerad, till stor del bortflagad färg över rostigt järn.
Den är fin tycker jag så någon användning finner jag nog.


Maken gjorde ett fynd när han hjälpte mig städa ur blivande selkammaren, denna gulliga gamla leksak:


Den har haft pannlugg, man och svans (vilket jag nog kommer återställa), hjul på hovarna och ett snöre i bringan.
Söt som socker och jag hoppas den skänkt mycket glädje=)

Till slut måste jag bara..
Tänk att gå rätt in i en flock sovande/vilande ston och fota dem (vilket utgör ett rätt så hotfullt beteende; Huka, fokusera, knäppa..) utan att de rör en min:



Tatjaana sussar sött

Kalinka vaktar i ena änden och Tuscha i den andra; det finns inget att oroa sig över så länge de säger att det är OK.


*viskar*Nu går vi innan vi väcker Hinica..


3 kommentarer:

  1. Hej Linda, nu gråter jag igen när jag ser Amir, saknar honom jättemycket, men är glad att han får vara tillsammans med sina själsfränder :-) Hoppas att er lilla familj har det bra nu, har följt med på bloggen och tyckte att det var trist, det där med pengarna som någon var skyldig er .....
    Krama Amir och hälsa från mig :-) Vi hörs! Fint hus ni bor i, mycket själ i det!!!!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. Men du ska veta Christina att Amir har det bra och jag är glad att just jag fick köpa honom. Han har fått prova att gå i verksamhet ett par gånger också och han är så duktig.

    Jag tror det kommer ordna sig nu så jag kan ta hem Amir o Bizra till helgen i alla fall. Håll tummarna=)

    Kram/L

    SvaraRadera
  3. Hm, kan det inte bara vara en dekoration som suttit någonstans? Annars har jag inte en susning : ))


    Kram!

    SvaraRadera