tisdag 3 augusti 2010

Lathund

Vad är det som gömmer sig i stamsängen?


I gårdens kök står en gammal stamsäng som numer verkar ha fått en inneboende. Hmmm.. kan det vara en lathund?

Vi promenerade hästar idag igen och nu följde Calle med så vi gick ut med Galina, Bizra och Amir. En lång, härlig promenad i skogen, sämre tidsfördriv kan man faktiskt ha=)

I övrigt har vi det inte allt för muntert; 
Vi vet vart pengarna tagit vägen, men det går inte att göra någonting åt. De har bla gått åt till att betala löner åt andra och kontona är tomma.
Vi har några ägg, ett paket nudlar, tre kokta små mandelpärer och sex stycken jätteräkor att komponera en middag av, sedan är det tomt. Har lite ris och kyckling till hundarna som vi får blanda ut med hundgodis, sedan är det helt tomt.

Värst tycker jag det är för hundarna; Vad har de gjort för ont??

Själv har "den tiden i månaden" börjat och jag funderar på vilken mossa det var som de använde förr i tiden och stoppade i underkläderna?
Vitmossa? Grönmossa? Renlav? Björnmossa?

Har vi tur så får vi lite "nödpengar" på kontot på eftermiddagen i morgon. Kommer inte de in då  får vi vänta ännu ett dygn.

Jag ska ut och plocka bär i afton.
Sedan gör jag nog som lille Izor och lägger mig och låter drömmarna föra mig bort:



Ha det bra och glöm inte vad som är viktigt på riktigt (trots allt har sann rikedom inte med pengar att göra)
fru/Jonsson

1 kommentar:

  1. Vilken härlig lya hundarna har fått.
    Hoppas det ordnar sig med det andra för er!

    mvh.pling

    SvaraRadera