måndag 2 maj 2011

Jag prioriterar hagarna!



Hej mina få men trogna läsare.

Jag vill bara meddela att jag har skitmycket att skriva om. I mitt huvud har jag halvfärdiga inlägg om hur mycket jag, som inte är kattmänniska, älskar lilla Idun, som valt mig och bara mig som sin människa och är det första jag ser när jag slår upp ögonen (nästan) varje morgon, hur mycket jag älskar konceptet med ”snikdisk” så att fattiga jag kan köpa nästan ett kilo rökt röding för 45 pesetas, förlåt kronor, att jag frivilligt vadade ut upp till halva låren i 4°-igt vatten igår för att förankra beteshagens stolp i Gideälven, etc. etc.

Men nu måste jag prioritera hagarna. Gastroler och Tova tänker vi hämta innan veckan är slut, och det tar tid för lilla mig att stängsla och laga hemmahagen samt mocka. Därtill måste viss elektricitet ordnas. Men jag har det bra och ser ljust på framtiden, hoppas ni också har det bra.

Puss och kram/fru Jonsson



2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa! :) Livet är egentligen bäst när man inte hinner blogga! :) Skickar en glad tanke till dig och hoppas att hagbyggandet går bra och att dina kusar få komma hem innan veckoslutet! :)

    SvaraRadera
  2. Jag kämpar oxå med stängsel och väntar hem nya stjärnor :-)

    SvaraRadera