tisdag 3 maj 2011

Man kan inte beskylla mig för överkonsumtion



Det är ett par dagar kvar, men jag bjöd mig själv på två födelsedagspresenter idag när jag ändå var in till stan för att köpa stängseltråd. En rea-tröja på Lindex för överkomliga 75 :-, en rymlig och mysig sak som jag kan svepa om mig efter behag, mycket vidd och lite längre baktill, me likeJ Och ett par nya handledsvikter på ett kg vardera. De gamla läcker sand så vad de egentligen väger vet jag inte. De är uttänjda, fula och liknar faktiskt ett par gamla hängpungar. De ligger i sopkorgen nu.


Jag kommer inte använda vikterna i samband med att jag bär koftan, jag lovar.

Det var faktiskt årets första klädköp det där. Alla pengar har gått till hästar, utrustning till hästar, utbildning vad gäller handhavande av hästar, stängsel till hästar, transport av hästar, foder och tillskott till hästar samt hovvård. Mat och dryck till oss förstås, det måste man ju ha, samt drivmedel, fast nu är jag miljövänlig och cyklar när jag kan. Men kläder har jag inte unnat mig förrän idag.

En massa fina klänningar, nya underkläder och ett par sköna jeans står på önskelistan, men det får vänta ett tag till. Det är mer häst att betala innan allt är klart.

Nu har jag jobbat och slitit så kroppen säger ifrån, så nu ska jag ta och slappa framför TV:n omgärdad av varma husdjur (utan hovar). Önskar er en trevlig tisdagskväll.

Fridens!

PS. Enligt uppgift är jag gift med en man som på Oslos byggen numer går under smeknamnet ”Rambo” efter att han själv tejpat ihop ett långt hack i ansiktet istället för att slösa tid och pengar på att få det hopsytt. Hmmm..

3 kommentarer:

  1. Koftan hade ju ett väldigt överkomligt pris och matchar ju faktiskt handleds makapärerna;)
    Har du precis startat upp med hästverksamhet eller vad? Avel,turridning,lektioner eller vad? Spännande i allafall:)
    Hoppas att "gubben" inte får ett tokbrett ärr nu då han skippat sytråden;)
    MVH Lotte

    SvaraRadera
  2. Haha.. men det är ju coolt med ärr. Kanske blir han väldigt respektingivande*s*

    Vad häller hästarna så är det enbart uppfödning vi tänkt oss i början. Jag är ingen utbildad ridlärare och ärligt talat inte särskilt social. Vi kommer ha får och lite annat i framtiden, jag kommer inte livnära mig på hästarna enbart.

    SvaraRadera
  3. Snygg kofta! jag har en nästan likadan från samma affär! Köpte 2 för hundra förra året! ;) Köper sällan kläder jag med! Jag tycker du helt klart var värd dessa fina nya saker! :)

    Coolt med ärr faktiskt! han kanske skrämmer skurkar o annat löst folk nu! :D

    SvaraRadera