tisdag 17 maj 2011

Rätt tänkt i hästspelet



Glömde berätta att jag vann typ 430 spänn på Dagens Dubbel i lördags, vilket gjorde tvåhundra kronor i vinst (efter V75-raden och DD-insatsen). Alltid något. Och det fanns en tanke bakom så jag kan inte skylla på tur heller;)

Gårdagen regnade bort så det blev lite tråkiga ”måsten” och när regnet på aftonen drog bort så grillade jag kalvkött som jag i all enkelhet skurit upp i tjocka skivor och kryddat med en blandning av rosé- och svartpeppar, lite cayennepeppar och himalayasalt. Underbart mört och gott blev det, helt perfekt! Avnjöts med couscoussallad (fullkornscuscous, kikärtor, rödlök, ruccola, småtomater och skivade rädisor) samt grillade småpaprikor och champinjoner.

Idag har vi mycket att fylla dagen med och jag ska fundera på om lilla Bizra ska få byta hage. Det verkar inte bättre än att hon gått i brunst nämligen, så även här gäller det att tänka rätt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar