måndag 26 april 2010

Det är gratis att drömma;)



Detta nätta lilla projekt skulle väl vara idealiskt för en Basjkiruppfödning med tillhörande kursverksamhet, får och alpackauppfödning samt ekologisk odling?

Det är hit jag går om mornarna, till Gideåbruk.
Skulle vi köpa denna gård skulle vi väl sannerligen kunna titulera oss "Godsägare" och lägga till både "von" och "af"!
*blinkar till våra kära vänner i Tierp*


Nästan hela alltet

Hem, ljuva hem..?

Entréinfart med rondell för exklusiv känsla


De två paviljongerna på var sida entreuppfarten


Här kan våra "hundburna" vänner inkvarteras då huset har hundgård (se mot paviljongen)

Det här kan ju  nödfall duga till sjukstall

Tur man har lösdriftshästar *fnyser snorkigt*


Minst sagt rejäl jordkällare



Fast egentligen, om vi ägde detta, skulle jag vilja bo i det gulliga huset till höger i bild


Då ser man mangårdsbyggnaden såhär, från andra sidan den lilla bron:


Sett från stora huset:


..och så vidare..


Vårsol=)

*************************
Ja, man kanske ska höra ifall egendomen är till salu? 
Ett stenkast från flygplatsen ligger det också och det är gångavstånd till Gideå BasjkirHästar vilket inbjuder till gott samarbete.
Får kalkylera på hur mycket jag måste dra in per vecka för att kunna ha råd med städ- och kökspersonal, trädgårdsarbetare och vaktmästare.

*************************

3 kommentarer:

  1. Köööööp!!! Fast rosa? *S*

    /Veronica

    SvaraRadera
  2. Det där såg inte alls dumt ut :)

    SvaraRadera
  3. Hahaha... jag ser dig framför mig, godsägarfrun =) Klart det är gratis att drömma. Det är när man vaknar upp som det börjar bli dyrt "huva"

    Jag håller med dig. Det lilla huset duger gott : )

    Fast ruskigt fint var det där ser jag.

    Kram på sig, er gård är nog inte så långt borta. En dag så vaknar du till och gården är er : )

    SvaraRadera