onsdag 21 april 2010

Underbar vårdag!






Så här låg lille Amir när jag skulle hämta honom för markövninar igår. 
Hästar är bra livsnjutare=)

Det var så otroligt fint väder igår.
Solen strålade och det var länge sedan jag såg så mycket storspov.

Jag tog ut Amir på ridplan och han fick en hink med lite havre och ett par päron som han slukade med god aptit.
Sedan traskade han iväg med grimskaftet släpande efter sig!
Jag ledde tillbaka honom till ursprungsläget och började borsta honom och Amir traskade iväg. Jag tog snabbt tag i grimskaftet och påvisade att det var bättre att stå där han skulle stå. Han var inte så bekymrad över det utan ville gärna se sig omkring*s*
Jessica fick stå och klia Amirs huvud medan jag skrapade bort vinterpäls ur hårremmen och sedan gjorde vi några övningar för att se hur mycket NH Amir mindes.
Lite minns han, så nu vet jag vad jag har att jobba med.
Ska öva det där med att få honom att förstå fördelarna med att stå stilla.
Han följde efter fint i alla fall, på behörigt avstånd (zon), både i skritt och trav och han verkar väldigt nyfiken.

På aftonen vände vinden och det friskade i ordentligt. Jag red lilla Ivanna, en väldigt söt men lite märklig Basjkir som jag inte haft så mycket till övers för. Men hon överträffade mina förväntningar. 
Sån't gillar jag!

Red med på ett pass på ridplan och sedan red vi ut.
När vi vände hem hade vinden mojnat och vi kunde njuta av det vackra, ihärdiga skymningsljuset som bara finns i Norrland.

Unghästträning väntar idag.
På återseende;)
***********************************
Dagens Yogi-té-visdomsord:
"Let your Heart speak to other Hearts"

************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar