söndag 25 april 2010

Doften av grillat=)



Djingishagen och pojkhagen fick nya höbalar igår.
 Tuscha fick följa med oss och sälla sig till de andra damerna för att vila upp sig lite.
Jag gjorde lite markövningar med Amir på ridplan innan vi tog en promenad i vårsolen. Han gick så lugnt och fint så. En bil mötte vi, men det bekom honom inte ett dugg, skönt.

Efter lunch satt jag ute i solen och rengjorde och satte ihop ett av Amirs huvudlag och fram mot kvällen blev jag bjuden på mat hemma hos Carina med familj.
Toast med hemmagjord skagenröra och räkor till förrätt och härligt, grillat oxkött (som en gång betat här i Norrgissjö) med smarriga tillbehör till varmrätt. 
Oj vad gott det var!
Jag har inte grillat tidigare i år och bara doften av det goda som steg från de glödande kolen.. Ja det är något speciellt med mat tillagad utomhus, jag kunde knappt sluta äta*s*

Vi hade riktigt trevligt och det blev ganska sent så i morse fick jag lite sovmorgon innan morgonpromenaden.
Tvättade av de sadlar vi använder (åtta stycken) innan det kurrade till rejält i magen och jag kom på att det är vilodag, så sedan lunch har jag tagit tillvara på den;)
Ska nog ut i solen igen innan middag tror jag.
Bäst att ta tillvara på alla fina dagar vi får.

Ha en underbar söndag
På återseende;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar