fredag 2 april 2010

Vår ute, vår inne..



..vår i hjärta, vår i sinne.
Nu blommar Körsbärskvistarna Calle plockade åt mig och ute kämpar solen för att äntligen bryta sig igenom det envisa molntäcket.
Idag ser det ut som att hon kommer att lyckas=)

Vi har dagen fulltecknad här:
Bussen ska tvättas ut- och invändigt och få sommarsulorna på. Det får grabbarna göra medan jag går på affären och kompletterar. Jag gjorde en rejäl laddning kyckling-fajitas igår (inga färdiga kryddmixpåsar här inte, jag lagar genuint) och det blev så'n succé att jag måste handla mer grönsaker så det räcker till lunch också.
Pudlarna ska tvättas och fönas och efter det åker Calle ut med crossen och vi kanske tar promenad innan jag kör igång min härliga middagsgryta.

Ikväll ska vi packa för i morgon åker vi upp till mitt föräldrahem där min syster med familj firar påsk. Jag har lovat hjälpa till att städa ur vinden. Mor var en riktig hamster så det finns verkligen att göra där.
Gideå ligger inte så långt därifrån och Carina tyckte jag kunde komma förbi och provrida Bizra när vi skulle vara så nära.

Det låter väldigt lockande=)

Ja det är väl bra att det är årets längsta fredag då vi har mycket att stå i, då lär vi ju hinna allt vi tänkt oss, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar