fredag 23 april 2010


Lilla, söta Ivanna vilar och äter middag samtidigt=)

Igår red vi ut på förmiddagen;
Carina hade Tuscha, jag hade Tatjaana och Jessica hade Tamara. Det var tänkt att Tatjaana skulle ta täten istället för ledarstoet Tuscha och det var ett uppdrag hon inte riktigt var bekväm i. När vi skulle galoppera fattade hon  inte galopp förrän Tuscha passerat henne, då gick hon hur fint som helst*s*

Men det var en fin ridtur i alla fall, jag förbluffas varje dag över hur otroligt mycket fåglar som kommit.
Hörde att det snöade söderut igår!! 
Snacka om upp-och-nedvända världen! I vintras när jag kom hit var det -36° hemma i Dalarna och runt -5° här i Gideå. Vilken tur man befinner sig på rätt ställe;)

Efter lunch löshoppade vi Lusitano och Poker och släppte sedan in dem till Amir, Bobnii, Thjibing och Tjagatai, så nu har vi en pojkhage och en tjejhage. Vi hämtade Galina hos Djingis och släppte in Tuscha och Minna till honom.
Bara lilla Ivanna kvar nu som ska hälsa på i Djingis hage. 
Bizra (som är dotter till Djingis Kahn) är enda stoet som inte kommer gå dräktig, men hon ska ju följa mig till Dalarna är det tänkt.

Idag tror jag vi ska prova sadlar och rengöra all möjlig hästutrustning.
Kan inte göras nog ofta under den leriga delen av våren. Hoppas vi får fortsatt lika fint väder så vi kan hålla till utomhus.

Ha en riktigt fin fredag och glöm inte bort att vara tacksam för allt gott.
På återseende;)


1 kommentar:

  1. Hon är onekligen söt på bilden.
    Klart vi är tacksamma för allt det goda, du är ju en god en så jag är tacksam.

    SvaraRadera