torsdag 8 april 2010

Flera påskfynd!




Som jag nämnde härom dan så sinade kraften i batterierna i kameran.
Jag kom inte ihåg att köpa nya, så igår gjorde jag ett tappert försök att vrida ur det sista ur batterierna som fått vila ett par dagar.
Hellre mållös än rådlös eller vad det heter;)

Nåja, det resulterade i extremt suddiga bilder;
Det enda stadiet kameran orkade med var "automat" och blixten orkade den definitivt inte med vilket i sin tur krävde en väldigt stadig hand, som jag inte hade. Jag hade ju fullt upp med att kasta galgar omkring mig och hänga upp innan kameran åter skulle somna in.

Ni får hålla till godo och jag ber ödmjukast om Burträsk för dålig kvalité på korten.




Jättegulligt förkläde.

Jag älskar förkläden, ibland kommer jag till och med ihåg att använda dem innan jag spiller på mig, hrmm..

Det här hänger nu bredvid ett tidigare fynd ur mors städskrubb:












Nämligen denna goding!

Nåja, kanske inte snyggast i världen, men detta förkläde gör mig så himla glad!!
Det är förstås mycket nostalgi också, rosaskimrande barndomsminnen. Jag använder det ofta i alla fall.












Denna frottéhanduk hänger också numer i köket jämte förklädena. 
Jag tycker blommorna är jättesöta.



















Tyvärr blev det ett jättedåligt kort.
Det är egentligen en stickad barnklänning, stl 160 cl, men den går ned till knäna på mig och sitter fint (jag är ändå nästan 170 cm lång) så jag kommer använda den ändå.

Men jag är rätt barnslig av mig;)












Sista bilden innan kameran dog;

I denna trevliga låda kommer jag att ha blomkrukor med vackert innehåll.

1 kommentar:

  1. Nämen trevligt : ) Förkläden har jag aldrig riktigt tänkt på förens nu : ))) Men du har rätt. Där finns nostalgi, jag tänker på mormor *s* och gammelfarmor. De hade alltid förkläden. Hittar jag nåt gulligt så ska jag ta mig 1000singen börja använde ett själv : )

    Lådor däremot de är jag svag för. Man kan aldrig ha för många : )))

    Kram på sig...

    SvaraRadera