tisdag 6 april 2010

Hungrig kamera?


Och, nej! Jag glömmer den aldrig på, den är bara hungrig och ondskefull. Jag hann fota tre av mina fynd innan den skrek efter mer och jag har inga batterier av rätt sort hemma tyvärr.
Får lägga in fler bilder sen.

Min mor hade öga för mönster och design och höll sig "up to date" med vad som var trendigt och vad som kunde bli värt någonting. Jag tog hand om den del Rörstrand-proukter som jag lägger in bilder på senare.

Det kändes faktiskt som ett bra val att ta hand om denna vas också.
Etiketten säger Gustavsberg, vad resten betyder har jag ingen aning om, kanske någon kan upplysa mig?



Nu var det ju inte bara undersidan jag blev förtjust i, utan även det faktum att både jag och Stefan är avbildade på den*s*








Denna underbara sommarklänning fann vi på vinden.

Den är jättefin på och verkar vara sydd för att passa just mig! Den har dragkedja baktill och kjolen är fodrad med mycket tyg. Jag hoppas den är glad att få ett nytt liv med mig för jag kommer använda den mycket=)



















Täckjacka från Stenmarks tid.
SKIYOH är "made in Sweden" och på den tiden klädde de bland annat Svenska alpina laget i vackra, blå/gula skapelser.

Den här är bara så häftig..
Har tillhört någon av mina storebröder.






Jag ska fota och lägga upp bilder på resterande fynd också, men vi får se hur mycket tid det blir vid datorn idag.
Solen lyser ute och det har försvunnit mycket snö under tiden vi varit borta.

Tranorna anlände på Skärtorsdagen och i morse fick jag och Izor sällskap av en tofsvipa. Min rabatt håller på att ha töat fram och jag håller ögonen öppna för att inte missa när scillorna kommer upp.

Ha en underbar vårdag!
På återseende;)

*******************************************
18:38

Idag har vi varit och tittat på världens vackraste, ljusblåa safir=)

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Vet lite om dina fynd iaf *s*
    2 st jättefina fajansvaser ur serien "Karneval" av Stig Lindberg för Gustavsberg.
    255-Z samt en stjärna står för fajansmålaren Giovanni Pugno.
    Blev avundsjuk på klänningen.. Supersnygg
    Ha det så bra.. Kram Veronica /kaffetjej

    SvaraRadera