söndag 11 april 2010





Efter en kylig natt kom en underbar, strålande morgon med mycket fågelkvitter.

Jag hoppades och hoppades på fint väder igår men det var mulet och griningt i vinden. Nåja, jag hade sol i sinnet och propsade på en picknick uppe på Djurmo Klack.

Stekte ihop strimlade kycklingfiléer, lök, kryddor och salsa som jag virade in i varma fullkornswraps med vitlöksyoghurt. Virade om i folie och in i foliematlådor.

Jag var beredd på att det skulle vara blött längst leden och det var det. 
Längre upp mot toppen låg det mycket djupare med snö än vad jag trott och trots hyfsat vattenavstötande goretexkängor var fötterna dyngsura när vi kom upp.

Maten var dock varm ännu när vi kom upp och sköljdes ned med en, efter den tunga vandringen, välbehövd och väldigt god öl. Ludde snodde alla handskar han hittade och lade ut dem på berget.
Vi såg varken Bubo eller falk, men det var ändå härligt att sitta där uppe och titta ned på hela Djurmo, åkrar, sjöar, skog och Dalälven.

Vandringen uppåt gjorde mig varm och när vi gick den enklare vägen ned fick jag aldrig riktigt upp värmen, så idag, när solen lyser, är jag förkyld.
Men jag ska trotsa det och ta med en hund på promenad till affären. Älskar att känna solens värme på min kropp efter den bistra vinter.

Nu ser jag fram emot en väldigt spännande LIA.
Det är bara en vecka tills jag och Amir är i Gideå och jag kommer att vara med om en massa nya, spännande saker som blir värdefulla erfarenheter i framtiden.
 Det verkar klart med en bra bit mark på andra sidan vägen här också. 

Framtiden ser ljus ut och ute lyser solen.
Ha en riktigt fin söndag, på återseende;)

***********************************************

Nu springer Tjudo Kahn på de evigt gröna ängarna utan det minsta ont i hovarna.
Han fjädrar fram och hälsar de andra med ett dovt gnäggande.
Han sänker sitt huvud och betar av de fräscha, gröna stråna som växer i lunden och finns där med sina fränder som också är befriade från smärta.

Vila i frid, stora killen.

***********************************************


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar