tisdag 20 april 2010

My newest BFF

(Best Friend Forever)

Ibland är det som att man känt varandra en hel livstid.

Igår släppte vi över Bobnii till Amir och Tjagatai och det såg ut som ett kärt återseende. Lite märkligt kan tyckas då Bobnii och Amir aldrig träffats förut.
Jag som har något av en buddistisk livssyn tror ju att "riktiga vänner alltid ses igen", på ett eller annat sätt.
Särskilt Bobnii verkade överförtjust i att ha funnit en bästis!

Då det gick så smärtfritt fyllde vi på med Amirs helbror Thjibing.

Noga undersökning av Thjibing, även av Bobnii som gått ihop med honom senaste tre månaderna.
Sedan bar det av:


Tjagatai blev i alla fall glad att få tillbaka sin vapendragare Thjibing, han hade gått och surat lite över Bobnii och Amirs vänskap.
Vi förde inte över fler hästar igår, det två paren verkade ha det rätt bra tillsammans.

Nu ska vi strax förse Djingis och hans harem med hö och vatten, men jag kikar in senare.

**********************************
Dagens Yogi-té-visdomsord:
"Your strength is how calmly, quietly
and peacefully you face life"
**********************************
11:45
Jag har ridit Bizra!!

Det gick faktiskt riktigt bra, hon kändes helt OK med att jag satt på ryggen. Man känner ju när en häst spänner sig, men hon var cool.
Se'n att allt inte sitter med alla hjälper, hon är ju faktiskt en unghäst, det kommer väl. 
Både för henne och för mig, jag är ingen världsmästare i unghäst (än).
Praon Jessica som är med oss i veckan red Tamara.

Nu är jag tokhungrig och ska åtgärda det snarast! 
Sedan ska jag ta ut Amir på ridplan och markarbeta honom, se vad han kan och så.
Jessica får bistå mig och vara grindvakt.

På återseende;)
**********************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar