tisdag 5 april 2011

Första sådden




Fattiglappens drivbänk består av en finfin trälåda jag funnit på en kattvind samt ett (av många)fönster från samma vind.



I den finns plats för små drivhus från Weibulls. Här ska det snart spira tålig purjolök och salviabuskar. Mer kommer inom några veckor.



Med denna dubbla växthuseffekt bekymrar jag mig inte så mycket om att det runt omkring ligger rätt så mycket snö kvar. Särskilt som det i all snö spirar nytt liv.



Gissa hur lycklig jag blev när jag fann denna rosa knopp bland de smetiga rabarberbladen från i fjol. Alldeles bredvid ligger ännu snön djup, men den sjunker undan nu i en faslig takt.

Det finns hopp om livet;)



4 kommentarer:

  1. Hej! Har du koll på temperaturen om natten? Blir ju himla nyfiken då jag fundrear på att flytta ut min timjan o så till kall-drivbänk

    SvaraRadera
  2. Jag tar förstås in de blivande småplantorna på natten=) De får inte stanna ute på natten förrän det är mycket mer vårligt.

    Kan tillägga att jag inte har allt för mycket odlingsvana än, men det jag har planterat tidigare i små drivhus och senare satt ut brukar ha klarat sig.

    SvaraRadera
  3. Åh så härliga bilder! :) Själv ska jag bygga mina odlingsbänkar i helgen och så ut direkt, det har legat på plus nu så länge! ;) Ha en skön tisdagsafton! ;)

    SvaraRadera
  4. Ännu slumrar min rabarber under ett tjockt snötäcke, men med den här farten på våren så tittar den snart fram med rosig näsa. Kram från 2:a sidan.

    SvaraRadera