fredag 29 april 2011

Sommaren bankar på dörren

Mina hjälpmedel för dagen; mjölkkärra för stolparna, spett, femkilosslägga och pall

Vad är mer sommar än att släppa hästarna på bete? Ja, det är tidigt, inte ens maj än, men vi måste stängsla en liten del av beteshagen så att vi äntligen kan ta hem Gastroler och Tova. På förmiddagen slog jag ned de stolpar som fanns hemma, de få som fattas (nesligt när det saknas 15 st.) plus allt annat handlar maken med sig på väg hem idag.

Ikväll ska vi på föreläsningen som ingår i körkursen, etapp 2, med Hans Sidbäck. Ärligt talat hade jag behövt kursavgiften för att köpa staket och tiden för att stängsla klart, men det var så roligt på första kursen och jag har ju för avsikt att köra mina hästar, så det är helt klart värt ”omaket”.

Nej, här har jag inte tid att häcka! Sysslolös är jag inte, det kan jag lova;)

 

1 kommentar:

  1. Glad valborg! Hoppas du får en riktigt bra dag! :)

    SvaraRadera