tisdag 22 mars 2011

Amatörfågelskådaren i farten igen


På farmen är det bråda dagar nu så jag har inte tid för bloggen. För att svara på frågan på allas läppar; Nej, inget föl än, det är någon vecka bort. Så, då har vi klarat av det;)

Att jag tog mig tid att kika in här var bara för att berätta att det bor världens häftigaste småfågel i skogarna här, kolla bara färgerna!


Tallbit

När jag går på mon på morgonen så brukar en hel flock sitta samlad där man kan svänga av mot brandtornet och fäboden och det är som en liten hög med kvittrande lava som sitter där på vägen och pickar i sig någonting som visst är himla smaskens just där. De är verkligen eldigt röda i sin fjäderskrud och skäms definitivt inte över sin varelse. De är inte skygga heller så man hinner komma väldigt nära innan flocken lyfter från vägen som en flammande röd drake.

Naturen är så jäkla häftig!

1 kommentar:

  1. Jag håller fullständigt med! Naturen upphör aldrig att överraska mig. Vart man än ser i skogen eller i närmaste buske så finns där något mycket vackert o faccinerande.... om vi bara tar oss tid att se efter. Kram från 2:a sidan

    SvaraRadera