måndag 7 mars 2011

Kom-ihåg-inlägg



Tänk att man måste skriva upp allt för att minnas det! Dagen har gått och jag har pratat med min man i telefon flera gånger och lagt på med tanken; ”Fan! Nu glömde jag ju berätta..” Men nu skriver jag upp det här, för glömmer jag det igen brukar åtminstone min man läsa bloggen när han är bortrest:

Ludde sov hela natten i sängen och vräkte ut sig något fruktansvärt. Han betedde sig som en riktig svinpäls, för han stal täcket också, men jag hade inte hjärta att putta ned honom.

En dam som med norrländska mått mätt bor granne bröt lårbenshalsen på den isiga Movägen i helgen. Tur jag aldrig går där utan mina Icebugs.

Rymmaren Izor kom lös idag, men rymde inte! Han konstaterade att han var lös, tog sats men stannade på en gång när jag ropade på honom. Åh, vad han såg stolt och lycklig ut (ja, jag lägger mänskliga värderingar i hundarnas beteende och skäms inte ett dugg över det).

Ja, det var det jag glömt berätta hela dagen, viktigt värre, alltihop. I övrigt har jag lärt mig två saker idag; Att Rudbeckia är detsamma som Solhatt (kan man inte skriva ut bägge om bägge används??) samt att ett annat ord för drömtydning är oneiromanti.


Echinacea; Solhatt OCH Rudbeckia


Jag har också fått bekräftat två sedan tidigare erfarna sanningar; Att det inte är snällt att stå på papper på förehavanden andra gör, det är enbart dumt, dumt, dumt, samt att det luktar skit när man råkar koka över röda linser på spisen.

Det har varit en bra dag för fru Jonsson, även om man inte kan tro det när jag nu läser det jag skrivit. Men en dag med så mycket lärdom är sannerligen en mycket bra dag. Att det dessutom varit strålande vårvinterväder gjorde inte saken sämre!


1 kommentar:

  1. Fasen, du har ju lät dig mer på en dag än vad jag gjort på ett helt liv!

    SvaraRadera