torsdag 17 mars 2011

Är det inte dags snart??



Brinnande morgonhimmel

Såhär vacker var himlen när jag gick ut i köket i morse. Sämre kan man ju vakna till. Som en storpudel som hoppar upp i sängen mitt i natten och lägger sig över kissblåsan till exempel. När jag gick upp i natt så ställde jag mig förstås och tittade efter hästarna. Vinterhagen badade i månljus och tre ston låg och sov, medan Minna vakade över dem. Fridfullt.



Lilla parveln i Kalinkas mage verkar också fridfull. Den kan ju vara skygg också, men jag tror den är bekväm helt enkelt. Idag är det den dagen Kalinka är beräknad till, men juvret säger att det är ett par veckor kvar!


Bilden tog jag för en timme sedan, nog är hon bra stor nu?

Jag får vara lite tacksam ändå över att fölet inte verkar vilja komma ut i helgen eftersom jag ska på körkurs. Då skulle jag nog få allt för svårt att koncentrera mig.

Idag ska jag rensa lite på ladugårdsvinden och paketera hö på lämpligt sätt. Jag fick en sådan fin höbal igår som är ljusgrön, mjuk och doftar helt underbart. Som timjan ungefär. Tyvärr blåste det som tusan igår när jag öppnade den så jag fick slita för att inte halva balen skulle flyga iväg! Vinden har mojnat och vänt och är det bara lugnt idag så passar jag på att jobba med höet som doftar av sommar.

Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Så mysigt med kommande föl. Hon ser härligt bebisrund ut nu. Vi väntar med spänning på den som gömmer sig däri. Du ska nog se att den lilla parveln kommer ut då tofsvipan anländer....med VÅREN! Kram från 2:a sidan

    SvaraRadera