torsdag 31 mars 2011

Nedräkningen är över!



Men först lite underhållning i form av ”Vårtecken #5”

Jag pratar ju ofta om vår fantastiska femte årstid som vi kan njuta av här, vårvintern, och om varje årstid hade sin egen fågel skulle årstidsfågeln för vårvintern vara orren.


Bild hämtad från Svenska Ornitologiska Föreningens hemsida

För första gången i år hörde jag orrarna spela på mon i morse och för mig finns det inget ljud som mer illustrerar vårvintern samt förebådar att den årstiden strax går över i vår. Nu spelar det ingen roll att det blir bakslag med kyla och snö, när orrarna spelar är våren definitivt på väg!

Hör orrspel här!

***************

Nedräkningen över, ja.

Nu frågar sig mina två trogna följare; ”Vilken nedräkning?” Jo hörrni, denna hemlis har varit så till den milda grad hemlig att till och med nedräkningen varit hemlig! Men vi har räknat ned från ungefär 60 och i kväll är väntan över. Men ni får ge er till tåls. Jag tar med kameran och bilder samt stort avslöjande kommer i morgon eller på lördag.

Ha det bra så länge;)

2 kommentarer:

  1. UJ! Nu blir jag nyfiken i en strut.... *väntar otåligt* ;) Låter härligt med orrspel. Själv är jag rätt usel på att höra vilken fågel som sjunger med man kan inte gå ut utan att mötas av fågelsång högt och lågt just nu! Det piggar upp även när det regnar!

    SvaraRadera
  2. Näää, så där får man inte göra! :) Nu blir man ju så nyfiken så man spricker! Se till att avslöja snabbt som attan nu! :D

    SvaraRadera