torsdag 3 mars 2011

Håhå jaja vad det blåser i träa idag



Den här lille spjuvern red jag på lektion igår

Bild från april 2010

Poker Kahn är en mycket social liten herre som gärna kollar att alla detaljer på klädsel etc. verkligen sitter fast, blåser en i örat och pussas ganska så framfusigt. Men vad duktig han var! Vi flyttade bakdel igår och Poker flyttade rumpan bara jag tittade på den och jobbade väldigt självständigt, både i skritt och trav. Jag blev imponerad av den lille busungen, det var första gången jag red honom. Roligast var ändå att Thjibing deltog på lektionen. Det verkar lossna för honom, dessa jobbiga blockeringar han haft.

Klockan sex i morse vaknade alla i huset av att blockeringen vi haft på hustaket lossnade med ett ljudligt brak!

Bild från igår

Ute blåser en frisk/hård, byig vind så vi jobbar med att rädda höet från att blåsa över till grannen och istället packa ihop det och stoppa i hästhagen. Dessutom så firar vi min make idag. Han fyller år på söndag, men det verkar som han reser på lördagnatt så vi firar i förväg. Halvjämnt fyller han, vilket inte betyder 50. Varför skulle det betyda det? Jämnt är jämna tiotal, han fyller halvjämnt och därmed jämnt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar