tisdag 15 mars 2011

Solen ler och jag med den

Huvudfoting. Eller mulbening, kanske?

Helt fantastiskt väder idag! Frostnupet värre i morse med -18.5° och en isande nordvind som ilsket bet i mina, av vårvintern solkyssta kinder. Usch, grymma verklighet, nyss var det ju vår. Men solen steg och omfamnar nu hela Västergissjö med sina varma strålar. Hela jag är glad!

Jag vann en brottningsmatch med en tung balkärna som jag gett mig själva f*n på att få ut i hagen. När jag väl fått den på kärran blev jag faktiskt orolig att den gamla mjölkvagnen med sina skeva cykelhjul inte skulle hålla, men nu är höklumpen i hagen och hästarna är så nöjda! För tillfället ligger de i höet efter att ha bökat ur det på snön.

Nu är jag laddad för körkursen i helgen! Hans Sidbäck gästar Gideå BasjkirHästar och jag och Poker Kahn ska slå världen med häpnad är det tänkt. I söndags var det en extralektion som jag for på eftersom maken (som egentligen hade lektion) var bortrest. Poker skulle vänjas vid bett inför kursen –han och flera av de andra går annars på side-pull, och det var lite miljöträning med sopsäckar och annat. Eftersom min nacke inte är som den ska och det var lite för isigt för min smak på ridplan så fegade jag ur! Ja, det är sant, jag vågade mig inte upp på Pokers rygg under rådande omständigheter utan tömkörde honom istället.

Oj, vad Poker var duktig! Han tar utmaningar på ett väldigt bra sätt och till slut var det som att han inte gjort annat än att dra kättingar med bett i mun och ”föraren” bakom sig. Då blev jag faktiskt riktigt sugen på att rida och känna hur bettet låg i munnen så att säga, men vågade inte ändå.. Det kommer fler tillfällen. Jag kommer ha Poker på lektion i morgon och kanske är förutsättningarna till min fördel.

Och självklart kommer jag och Poker Kahn slå världen med häpnad i helgen;)

1 kommentar:

  1. Du som jag vet att vi ska lyssna på kroppens signaler och vår egen intuition och avstå om än så roliga escapader. För om vi inte lyssnar kan det gå åt skogen.

    Vore kul att vara åskådare i helgen....men 400:- per dag för att titta känns alldeles för mycket. Lycka till iaf och slå världen med häpnad!!!!! Kram från 2:a sidan

    SvaraRadera