tisdag 18 januari 2011

Vacker vintermorgon och en beslöjad myshund


Morgonen var så underbart vacker när jag och Ludde gick iväg på en lång, härlig power walk. Bakom oss gick månen ned bakom snöiga berg och framför oss blev en  röd rand i horisonten allt bredare och den djupt sammetsblå himlen bleknade allt mer i ton.

När vi kom hem färgades molnen av den uppåtgående solen och målade himlen i allt mer dramatiska nyanser. Jag försökte fota, men det behövs stativ och kamera med ställbar slutartid. Sista bilden tog jag för några minuter sedan genom köksfönstret.

Det behöver inte snöa mer på ett tag, men jag vill gärna kunna njuta av den vackra vintern nu.

Avslutar med en bild från igår.

Ingen kan trassla in sig i saker som Izor gör. Jag blev mer förvånad över det faktum att han inte rev ned hela gardinen än att han lyckades drapera den över sig som någon slags myskoja med orientalisk touch.

3 kommentarer:

  1. Så vackert ni har hos er med all snö och Izor är verkligen söt. Här är det grått och slaskigt och halt med för den delen. Börjar längta till våren nu då jag vill fixa i mina för hemskt fula trädgård :)

    SvaraRadera
  2. Jag beundrade oxå morronens rosa sammetsskimmer men naturligtvis lämnar jag alltid kameran inne.(för om jag gör det så verkar grabbarna busa mer...hur det nu går till)Men jag skottade fram brevlådan vid vägen och blev sedan sittandes i drivan och njöt av den rosa himlen o grabbarnas bus. När jag väl kom in så var det grått o tråkigt igen.....
    Izor e för härlig!. Klart han byggt ett mysigt tält till sig själv & nalle:-)
    Ha en bra dag. Kram från 2:a sidan

    SvaraRadera
  3. Va härligt väder ni verkar ha! Här är allt fult, slaskigt o halt! tvi! Hahaha! Vad söt han är bakom gardinen! :)

    SvaraRadera