torsdag 13 januari 2011

Synsk fikagäst

Igår var jag gräsänka över dagen då maken var tvungen att åka till Umeå för större inköp och jag slet med höet under förmiddagen för att kunna vara lite ledig mitt på dagen då jag tänkte bjuda en vän på fika.

Nu är det inte så att det brukar drälla av fikagäster här då jag inte är särdeles social av mig, men mackor och te med en ”gammal bekant” är ju himla trevligt och ett skönt avbrott. Jag och fikagästen kände varandra för 16 år sedan (om jag inte missminner mig) och det var ju lite lustigt att jag efter att ha flyttat hit i somras nu nästan är granne med henne.

I arbetskläder och med studsande storpudlar mottog jag fikagästen som förgyllde min dag ytterligare med en gåva! Himla praktiska grytmojar i fräck färg i all ära, men min vän måste ha blivit synsk (eller så har hon alltid varit det). Hur kunde hon annars veta att jag hade slut på min mörka choklad av just det märket? Och hur kunde hon pricka en smak jag velat men inte vågat prova?

Tack vännen, smakade på kvällen och den var magiskt god=) Annars är jag en sådan konstig person som helst avböjer choklad då folk envisas med ljusa, märkliga varianter eller vill truga i en fikabröd med just choklad (att ha choklad i exempelvis sockerkaka är för mig lika logiskt som att ha det i tunnbröd), men det där var ju huvudet på spiken!

Mums!

Idag ska jag försöka peppa mig till framtida stordåd, på återseende

7 kommentarer:

  1. Kul med en fikagäst och roligt att få något men velat prova men inte vågat. Själv är jag en sån som har i choklad i sockerkakor och då också saft från en apelsin. Blev väldigt gott men det var ett tag sedan jag gjorde det senast. Är själv väldigt osocial men ibland kan det vara kul med besök.

    SvaraRadera
  2. Ljus choklad är i det närmaste oätligt gläää. Om det ens ska få kallas choklad. Det innehåller ju mest en massa skit och ett minimum av choklad. Jag har ett favvomärke på mörk choklad med hallon i. Den är kanoners. Annars har jag svårt för blandningen av choklad och frukt.

    SvaraRadera
  3. Jag älskar choklad... men mjölkchoklad är ju inte choklad... Tvi tvi.... jag är en sucker för tryffel... mörk... eller mörk choklad av bra märke. Lindts skitchoklad går inte att äta... Men då jag viktväktar ska jag inte äta choklad förrns till påsk då jag ska unna mig en bit av favvo chokladen! ;)

    SvaraRadera
  4. Detta var en 70%-ig med hallon i och med en rainforest-alliance-groda på förpackningen=)

    Smaskens!

    SvaraRadera
  5. Tack själv! Synsk ?! absolut!-) Chokladen e egen favorit o jag hade på känn att du skulle gilla den.

    Känslan av pudelpäls under fingrarna och bristen på doft av blöthund & Luddes goa kramar dröjer sig ännu kvar.

    De klatchiga grytlapparna e egen personlig favorit. Har testat många sladdriga 'brännande' varianter men billigast kan ibland vara bäst, och omtanken om dina små husmorsfingrar var mycket STOR.

    Tänk...att vi plötsligt blev 'grannar'. Mycket trevligt. Väl mött snart igen!

    SvaraRadera
  6. Där ser man, då var jag en extra dålig värdinna som inte bjöd av chokladen (tanken slog mig inte ens, haha). Ludde och gamm-busen var helt knäckta efter att ha "visat upp sig", som småbarn som kräva uppmärksamhet.

    Ses, kram

    SvaraRadera
  7. Du var en ypperlig värdinna!! Jag tänkte du skulle njuta chokladen själv och hade vänligt avböjt om du bjudit;-) Kram

    SvaraRadera