söndag 23 januari 2011

Snödropp

Det var nästan vårvinter igår och jag försökte få till några fina bilder, vilket inte var det lättaste. Tog väldigt många bilder i vanlig ordning och behöll bara tre. Men det kommer fler fina dagar.

Granriset från advent får fortsätta pryda broräcket. Det har varit så fint med en massa snö på och har ramat in hela bron på ett mjukt sätt och nu så blir det vackra små istappar när snön smälter i solskenet.

Att vara utan hängrännor är inte alls särskilt praktiskt eller bra, men det kan vara vackert ibland med all is.

Vi gick en härlig promenad på skoterleden med hundarna och Ludde är alltid rolig att försöka fånga på bild. Man sätter kameran på ”Sport” och så knäpper man trettiotalet bilder. Alltid är det någon värd att behålla.

Som denna, han ser nästan ut som en liten sportskoter där han rejsar runt i snön.

Jag har motionerat mig själv och hundarna denna kylslagna men vackra morgon och nu ska resten av dagen gå i lättjans tecken tänkte jag. Ja, förutom att jag måste kämpa en timme eller två med en frusen och besvärlig hösilagebal, men är det bara fint ute så är det som semester det med.

Ha en fin söndag alla.

Puss och kram/fru Jonsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar