måndag 3 januari 2011

Ars och Fridar



Jara, ärings (års-)runa. Representerar årets kretslopp som måste fullgöras innan vi kan skörda det vi sått.

 Ars och Fridar sade man förr, vilket är en önskan om god årsväxt och fred, även inre frid.

 Själv drabbades jag av ett stort, slitande mörker och har legat utslagen och sovit i fosterställning i två dagar. Hundarna har turats om att trösta mig, de har gått skiftgång upp i sängen och kurat med mig och jag har vätt deras lockiga pälsar med självömkanstårar. Jag har ännu inte hämtat mig, men jag gick upp i går kväll i alla fall och fick i mig två mackor och lite mörk choklad. Fick för mig att gå ut med hundarna i morse men drabbades av blodtrycksfall och vips var mörkret över mig igen.

Nu har jag fått i mig tre stadiga muggar kaffe och några mackor och kryper åter till bingen.

 God fortsättning på nya året

(PS, det pangades lite här på nyårsnatten, men alla hästar var lugna och åt av allt gott som vi bjöd dem)

3 kommentarer:

  1. Uj! Det var inte roligt att läsa! :( Hoppas du kryar på dig!!!!!! Skönt med hundar som tröstar!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen. Hör av dig om jag kan hjälpa dig med nåt!!! Kramis

    SvaraRadera
  3. Tack!

    Jag har letat mig fram ur dunbolstren nu.
    Lite svag i benen, men jag får i mig mat och klarar av att ta hand om djuren och pannan med verkar det som=) Ont krut förgås inte så lätt..

    Nonne, jag lovar att jag ringer om jag klappar ihop!

    Kram//L

    SvaraRadera