fredag 14 januari 2011

Vi går en ljusare tid till mötes



Bild tagen utanför Köpmanholmen, Höga Kusten, december 2008

Det märks att dagarna blir längre. Ljuset dröjer sig kvar på eftermiddagarna och nu börjar jag även se gryningsljuset på mina morgonpromenader. Nu är de inte långt borta, de där bländande vita vinterdagarna med strålande sol och snön som återger solstrålarna genom miljarder kristaller. Snacka om ljusterapi!

Så snart vi bara kan drar vi in till stan för att göra bort mer och mindre nödvändiga ärenden så vi är hemma till lunch igen. Jag ska söka efter inspiration.. det är något slags lågvatten i min själ och jag skulle behöva måla och/eller skriva men saknar totalt inspiration. Satt igår med en vit pannå och sju penslar i handen medan jag tittade ut över hästhagen och skymingsljuset, men ingenting. Blank och vit står pannån där jag lämnade den i gammköket igår.

Smyckar bloggen med en solruna.

Solrunan är en glädjeruna och representerar högre lycka och innehåller starka kopplingar till hjärta och kärlek. Runan representerar en starkt livgivande kraft och den livgivande värmen, men ingenting är bra i för stora doser; För mycket sol orsakar torka och utbrändhet.

På återseende, puss så länge

/fru Jonsson

Vill man ha lite mera ljus i tillvaron kan man gå till Snuzers blogg, <--- länk, för hon lottar ut en finfin ljusstake=)

3 kommentarer:

  1. Jo nog kanske det håller på att bli ljusare men fasiken inte varmare *mutter* -17.5 i morse.....

    SvaraRadera
  2. Men vännen, lågvatten i själen låter inte bra:-( Jag tror att en lång ridtur eller ett besök till andra sidan kanske lättar upp.

    Min själ fick sig iaf en spark i baken efter besöket hos dig. Just nu flödar arbetslusten och kreativiteten men jag försöker ignorera min gnälliga kropp som vill ligga i soffan och ha ont.

    Ds:Om jag någon gång mot förmodan skulle skaffa hund... så skulle det bli en LUDDE ;-)

    Hoppas helgen blir inspirationsrik tillsammans med maken och vovvarna. Kramis

    SvaraRadera
  3. Min dotter är superduktig på att teckna och du må tro att jag är avis. För mig är det skrivandet som gäller men just nu fungerar inte det. Vill så mycket men så helt plötsligt är det kväll och dags att sova igen. Vill sätta fart och arbeta i min förfallna trädgård men det är inte lätt med all snö. Funderar dock på om jag ska beställa nya rosor eller vänta ett tag till. Såg igår att magnolian har massor med knoppar och hoppas verkligen att den blommar i år.
    Ha det bra

    SvaraRadera