söndag 26 december 2010

Annandagjul



Ja God fortsättning på Julen!

Här hos Jonssons så förflyter den i lättjans tecken, vilket är oss väl förunnat. Vi drog in lite timmer igår och hästarna fick en stor kärna av höbalen framåt aftonen som de fortfarande har mycket kvar ur. Vi såg Fångarna på Fortet och åt snask och bara latade oss på kvällen.

Nu har det börjat blåsa här, men snön verkar tack och lov utebli.

Återkommer kanske senare under dagen, ha det fint så länge!

Här har Ludde lagt beslag på både sin och Izors julklappskringla i råhud


3 kommentarer:

  1. Önskar dig en god fortsättning på julhelgen också, Glömde tacka för den fina julhälsningen på julafton.
    Dottern vill ha en storpudel och undrar om du kan rekommendera rasen till en tjej på 18 som softar mer hemma än är ute och härjar.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Jag är nog fel person att fråga om Storpudlar.

    Jag skulle inte rekommendera rasen till någon som inte är sjukt intresserad av pälsvård och som gärna går kurser. Pudlar är intelligenta har jag hört (vet inte hur det stämmer, men en av våra är himla finurlig) och behöver sund aktivering av de små grå hjärncellerna.

    Det var maken som tog med hundarna i mitt liv, jag är mer en "spets av urtyp"-hundperson, men maken är allergisk. Ska vi fortsätta ha pudlar kommer jag lägga in ett veto på en toypudel eller max en dvärgpudel i framtiden

    SvaraRadera
  3. OK. Det skulle nog passa dottern att ha en storpudel eftersom hon gärna tar hand om och borstar på hunder bara det är något att borsta. Klart att det är mer än så men Snobban som var jack russell var släthårig och likaså taxhelvetet Guinness. Hon vill ha en egen hund att pyssla med och det är fart i henne bara hon har en anledning att komma ut. Hon tycker Guinness är för liten och för mig är det just tax som gäller. Blir nog en till liten tax hos oss om ca 1½ år men får se hur det blir med det hela.

    SvaraRadera