fredag 10 december 2010

Saltsillspizza



<---- Här raskade räven över till hästhagen i går kväll.

09:21 gick solen upp här.
Det vet jag för det såg jag på grantopparna när jag körde in till stan för seriös proviantering. Jag hade ärligt talat svårt för att titta på vägen för i backspeglarna såg jag solen måla bergen i bronsglitter.

Medan jag var på ärenden
passade maken på att göra sovrummet beboeligt. Jag har försökt ta kort på färgen, men det går inte. Väggarna är nu färdigställda i en färg som jag kallar ljus dimgrön med lite blått i och när jag kom hem så ställde vi in sängen och i skrivande stund ska gardinstången upp.


En parentes;
Jag glömde igår att berätta om den helt fantastiska pizzan jag åt i onsdags. När vi var klara på stan då så var vi tvungna att äta middag inan vi åkte hem och eftersom Helena's Pizzeria ligger snett mittemot från Big Street Tattoo föll det sig naturligt att gå dit.
För första gången beställde jag en pizza med sardeller, kapris och oliver (utan ost förstås). Vet inte varför jag inte provat tidigare, jag gillar ju inlagd, salt fisk.
Antingen var jag fruktansvärt hungrig eller så var det på riktigt den godaste pizzan jag ätit i hela mitt liv! När jag valde bort osten valde jag till lök och vitlök.
En pizza som smakar saltsill, genialiskt!
Slutparentes.

Två minuter innan solen går ned

13:41 gick solen ned.
Då slocknade de sista trädtopparna på mon och jag var på väg hem från vinterängen där jag lagt ut renfoder till hästarna.

Nu måste jag piska på maken, annars blir ingen gardinstång uppsatt.
På återseende/fru Jonsson


2 kommentarer:

  1. Gud vilken underbar utsikt!

    Men räven kan ni gärna behålla hos er, honom vill jag inte ha smygandes här!

    SvaraRadera
  2. Men jag har nog plats för en räv till, dom är (minst) 3 som tigger mat varje kväll här utanför fönstret..

    SvaraRadera