torsdag 2 december 2010

Dagens ny-ord; Pälskrokodil

På isen utanför Köpmanholmen, Höga Kusten

Det är storpudeln Ludde som jag kärleksfullt kallar för pälskrokodil.
Förklaringen är att Ludde har en enorm mun! Den är jättestor och allt nytt ska det visst kännas på med både tassar och tänder. Särskilt smycken gillar han att känna på med tänderna och mina örhängen verkar han extra förtjust i. Då ställer han sig på bakbenen med framtassarna på mina axlar och nafsar lite försiktigt på mina örhängen.
Hans lockiga, (ibland) vita päls är förstås förklaringen till just pälskrokodil, det hade varit läbbigt med en storpudel med krokodilskinn.
Fast unikt, jag hade kunnat visa upp honom för pengar.


Här ser man tydligt var uttrycket kommer ifrån

Men här får ni se pälskrokodilen helt gratis!
På bilden ovan ser det ut som att han ska äta upp gamle tuffingen Izor men det är spel för gallerierna, Luddes stora trut är egentligen lika kraftiga som Jonas Gardells handleder.

Igår inhandlades ju årets första julklappar till vovvarna och Ludde, som fått för sig att han valpat, ska få en liten mjukishund som tillskott i sin ytterst mångfaldiga kull med leksaker. Att slå in presenter är kul och för att dra ut på det roliga så jag rimmar gärna på alla julklappar för att det ska ta längre tid.
Visst måste väl hundar gilla att man rimmar på deras julklappar?

"Till min söta pälskrokodil,
en klapp som passar din nyvunna stil
som velourpappa till ett märkligt gäng.
Snor Izor din klapp får du ge honom däng"

Pälskrokodilen var trött i går kväll och jag kunde inte låta bli att fota honom i följande, "uthängda" position, där han låg och snarkade i TV:soffan;

Sscchh.. väck ej den pälskrokodil som sover

Föräldraskapet tar väl på krafterna

************
*asg*
Det blev precis lilla julafton här när jag tappade ett kilo leversnittar över köksgolvet*s* Jag räddade det som gick och gav sedan kommandot "sök".
Jag har just nu en pälskrokodil och en pälsdammsugare som julstädar köksgolvet, haha.
Snacka om godisregn

************

2 kommentarer:

  1. Vilka fina foton och vilken fin blogg. Tycker om ditt sätt att skriva. Hoppas du får en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för det fina berömmet,
    jag suger åt mig som en svamp=)

    SvaraRadera