måndag 6 december 2010

Små glädjeämnen


Det är tur att man inte har så höga krav på lycka.

Videokonferensen i Umeå Tingsrätt upplevde jag som en katastrof så jag går inte in på det mer. Begränsad budget gjorde också att utsvävningarna inte blev så stora, och besvikelsen över att pretto-lunchstället Starz bytt namn till Paus eller (Tapas, budskapet var väldigt otydligt) blev stor.

Starz hade salladsbuffé till maten och jättegoda fullkornsnudelsallader med kräftstjärtar och andra smarriga maträtter och fika för den som gillar det (ibland tror jag att jag är den enda svensk som inte gillar "fika"). Paus eller Tapas hade pyttesmå maträtter utan buffé och dessutom besudlade de min pasta med OST!!
Vem fan har bestämt att det ska på ost på mat?
All besudlad pasta hamnade på makens tallrik i utbyte mot hans dekorationssallad*mutter*

Allt riktades upp dock när jag fick gå in på Mia's Lustgård och inhandla min efterlängtade saltströare för 59 riksdaler.
Jag älskar Greengates produkter och just saltströaren har jag inte sett i andra butiker.


I går var det två små pappersetiketter som spred glädje i mitt hjärta, idag är det en saltströare i form av en liten plåtburk som strör sol över en i övrigt gråkall och isfylld dag.

1 kommentar:

  1. Åh det var en otroligt Söt Salt Ströare. Jag skulle haft en SSSSockerströare:-) så jag får väl bege mig till den rara lilla butiken.....Har inte sett några sådana här i 'foppatoffelträsk'
    Det där med besudlad mat e inge kul. Jag har en tendens att alltid få en jä'a massa lök på min utan att jag ber om det ;-(> Kram från andra sidan.

    SvaraRadera