lördag 18 december 2010

Kung Bore tar inte sovmorgen



..vilket innebär att jag inte heller får det.

Upp klockan 05:50 och ut med hundarna på en kort promenad.
Sedan skottades det. Skottades och skottades och sedan fick hästarna vatten. Mer skottning och mer och sedan ännu mera så var jag framme vid ladugårdsdörren. All snö som blåser över ladugårdstaket ramlar nämligen ned framför ladugården, mot huset.
Sedan pulsade jag faktiskt till höbalen, det var inte så djup snö där.
Knölade två IKEA-påsar fulla med hö och sedan pulsade över hela lägdan för att lägga höet i lä. 

Såg inte fram emot att fylla fler påsar och funderade på om jag skulle kunna ta kärran ändå, även om  jag inte skulle orka styra den till läsidan.
Sagt och gjort; Ännu mera skottning när en rätt så bred gång skulle göras genom hårt sammanpackad, drevad snö. Sen så skulle den stackars Mitsubishin letas fram också och den fann jag under en stor snöhög framför garaget. Nu står den med en sladd i nosen och tinar upp.
Klockan nio fick jag frukost (ursäkta för smulorna).

Jag måste handla idag och passar även på att slänga saker i återvinningen.
Ni kan väl hålla tummarna för att jag klarar resan helskinnad?
Kikar in sen om jag tar mig hem=)


Här kan man jämföra med bilden jag lade in igår..

Antingen var det fruktansvärt dåligt plogat (länk till tidigare inlägg)
eller så har jag världens sämsta bil för det var en riktigt läskig biltur fram och tillbaka och nu kan jag meddela att jag inte kör bil mer i år!
Fast.. jag har ju kanske ridlektion på tisdag.. hmm.

Nu lunch!
En julig risotto jag gjorde igår, mums=)

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna HÅRT! Sen måste jag ge dig ett bra "lättsamt" tips angående höleveranserna till damerna...-Köp en höbåt!!! När jag förr tvingades dra en massa hö hit o dit så köpte jag en badbåt/sandlåda (ca:80x120cm) på B-hus alt, Leklust. (Sommarpryl! men de brukar finnas undanstoppade på lagret.) Snacka om att det blev plättlätt att frakta 15-20kg hö. De har 'förtöjning/drag ögla' i fören o allt. Glider perfekt överallt, fast undvik grus. Mycket mycket lättare än att kämpa med kärra! Min smarta idé fick försäljningen att skjuta i höjden på B-hus för ett par år sen:-) Tipset spreds i raketfart!!!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har ju tänkt köpa en hösläde.
    Har bara lite andra utgifter först som måste betas av.
    Det visste jag att det inte skulle funka med kärran eller påsarna, det är bara att bita ihop en stund till.

    Bra tips! Tack för det:)

    SvaraRadera
  3. Men gå och läggda..18 december 2010 kl. 07:41

    Information för vetgiriga:
    http://hockeyrika.blogg.se/2010/january/vet-du-vad-en-lagda-ar.html

    SvaraRadera