söndag 5 december 2010

Ett litet fynd bringar stor glädje



Glad andra advent på er!
Eller vad man säger.. Här är den glad i alla fall för nu har maken kommit hem från Oslo och han har precis lagt in en heltäckande, grå matta i hallen.

Själv har jag dragit timmerstockar (ja, riktiga timmerstockar, jag har inte sovit), gjort i ordning hö för i afton och i morgonbitti eftersom vi ska till Umeå tidigt. Jag har matat fåglarna och gett hästarna renfor på vinterängen och jag har fotat den lite ynkliga adventsgranen här till vänster.

Det har kommit en massa fluffig snö ute så allt är vintervitt och glittrande nu, synd bara att glittret inte fastnar på bilderna.

Ett fynd gjorde jag när jag slog in julklappar häromdagen när jag öppnade en låda med paketsnören som jag tog reda på efter min mor:



Det fanns två etiketter kvar i kuvertet och jag ber om ursäkt för dålig bildkvailté, men jag vågar vägra blixt eftersom det blir bättre ljus i bilderna och det kräver stadiga händer, vilket jag inte har..



Att den nedre är en domherre, det ser jag, men den övre ser ut som en ganska så vilsen anka. Undrar om det ska föreställa en anka?

Men lite dumt är det kanske att just jag finner etiketterna för jag kommer inte att vilja använda dem. Vad ska jag då ha dem till? Jag tror att de ska få tjäna som något slags julpynt, vet inte riktigt vart än bara. Himla lycklig blev jag över just detta fynd.

Jag fann fem etiketter till som jag faktiskt kommer använda. De har tre olika motiv (och jag är glad att det är söta småfåglar även på dem):

Talgoxe, domherre med fru samt bofink tror jag det är

Jag fann fler etiketter också, men de får ingen hedersplats i bloggen, de är fina men vardagliga, tomtar, guld och så bara.

Nu ska jag förbereda mig för mitt besök på Tingsrätten i Umeå i morgon
Ha en fin andra advent och glöm inte släcka ljusen
Kram/fru Jonsson

6 kommentarer:

  1. Ankan är i mina ögon en skata : ) Fina var de i alla fall. Kan du inte kopiera dem så får du flera?

    Trevlig 2dra advent önskas er där uppe.

    SvaraRadera
  2. Jo, jag tror det är en skata, men den såg verkligen ut
    som en vilsen anka vid första intrycket.

    Etiketterna är i tjockt, gammalt papper och på baksidan
    är det "till"- och "från"rader, tror jag kommer ha dem
    som pynt i granen eller som ett stilleben kanske, haha.

    SvaraRadera
  3. Men ååååh vilka fina! Du kan väl hänga dem i julgranen eller något?

    SvaraRadera
  4. Det är ingen skata utan en kråka. Tror det är en amerikansk sådan. Om du tänker fårgeln i grått och svart är det nog lättare att se att det är just en kråka.
    Tycker din blogg är superfin och mycket trevlig att läsa.
    Isabelle och Guinness

    SvaraRadera
  5. Tack Isa, klart det är en liten kråka:)

    SvaraRadera