onsdag 8 december 2010

Stegräknare

Pojken upplyste mig om att jag har en stegräknare i min telefon och eftersom jag är nyfiken på hur många steg jag faktiskt tar på en dag så var jag tvungen att prova.

05:50 börjar min dag.
Då tar jag mina kosttillskott och tar med en eller flera hundar på power walk (hur många hundar beror på om maken är hemma eller ej). Hur långt jag går beror på om hästarna ska ha hö och vatten före frukost eller efteråt.
Idag behövde jag varken mata eller vattna fålarna fyra så jag gick min maxlängd.

En liten parentes:
Många tror att "hemmafru" är samma som "ledig" och då kan man ju undra varför jag går upp i ottan när jag kan ligga i sängen och fisa till klockan ett på dagen för att sedan släpa mig till TV:soffan och trycka i mig praliner?

Homo Sapien Nonerectus Domesticus

Jo det är så att när hundarna är rastade ska jag se till att vi får i oss frukost innan pojken ska med skolbussen och när han klivit på den så börjar min arbetsdag med hästar, tvätt, disk, matlagning, hundar och hästar igen etc.
Slutparentes

Innan frukost gick jag nästan 9500 steg.
Nu när hästarna fått mat har jag tagit 10659 steg och lägger ifrån mig stegräknaren medan jag iordningställer lunch. Får se om jag kommer ihåg att ta med räknaren resten av dagen..
Idag ska hemmafrun till stan och julhandla och göra tråkiga "måste-ärenden", får se om jag orkar kika in senare.

Ha en fin dag, kram/fru Jonsson




2 kommentarer:

  1. Var du så himla tvungen att skriva om hur många steg du tagit än så länge???? Jag är glad om jag kommer upp till 5200 steg/dag :(
    Skyller på mitt lilla "taxhelvete" eftersom han inte vill vara ute och gå så länge som jag vill. Innan snön kom kunde vi vara ute en timme utan att komma så värst långt. Liten krake är han ibland den lilla men förhoppningsvis kan han börja gå milen med mig till hösten 2011.
    Hoppas du får en superbra dag.

    SvaraRadera
  2. Hjälp.... Jag som tycker jag går en del på jobbet då jag ligger på 7-9000 steg/dag, över 10 om det är mycket att göra... Härligt att förena nytta med nöje dock :)

    SvaraRadera