onsdag 29 december 2010

Hopp i galopp!


Gårdagens "sovmorgon" var mycket välbehövlig och jag låg och drog mig tills klockan väl passerat tio innan jag klev upp (igen). Vi tog då in hästarna, två och två, och jag raspade alla 16 hovarna.

 På kvällen utnyttjade jag makens sista ridlektion och for så till Gideå BasjkirHästar för julavslutning, som pga. väderförhållanden senarelagts en vecka. Men det var så jullikt och mysigt med marschaller, julmusik och snöiga lador.

Vi hade en galopplektion och jag red lilla Ivanna. En söt liten tjej som är lite speciell, men blir så stolt varje gång hon kommer på sig med att göra rätt! 

Man kan inte tro det, men Ivanna är faktiskt syster till Hinica av Basta, den stora musblacka med svarta tecken som går i min hage

 Vi avslutade med julfika efter en lektion som i den bistra vinterkylan ändå var väldigt värmande. Vi hade nog alla klätt oss lite för varmt för en så intensiv timme, men så skönt det var att slippa frysa!

5 kommentarer:

  1. Åh vad det lät mysigt! Jag längtar oxå efter en härlig galopptur. Avundsjuk??? Absolut!! Men jag saknar en bra häst. Står det 'till salu' igen på min goa älskling!? Lappen försvann ju då han la i handbromsen.... God fortsättning på...vintern! Kram från Backman Palace

    SvaraRadera
  2. Du, din svartmaskade goding var med på lektion igår och galopperade till slut! Tror "Till Salu" strax finns där igen;)

    Säg gärna till om du ska dit och prova honom på plan igen, jag vill med dig!

    SvaraRadera
  3. Meh! Jag ska skvallra för 2S

    SvaraRadera
  4. Som påpekats så föll ordet 'följa' bort.

    Nonne jag FÖLJER gärna med dig ifall du ska till C igen för att prova svartmaskige snyggingen

    SvaraRadera
  5. Dom har samma pappa men olika mammor och deras mammor är också syskon..

    SvaraRadera