lördag 2 oktober 2010

10 orsaker till att bete sig som en kärring

#1. Sömnlöshet. 
Delvis orsakad av #2 och #3, resten beror på att månen står i nedan.

#2. Make som håller på att hosta ur sig lungorna.
Får mig att bli väldigt bekymrad då jag drar starka paralleller till min mors sista tid, hon hade cancer i lungorna när hon gick bort.

#3. Allt är på låtsas.
Ingenting är mitt. Omständigheter har gjort att vi hela året trott på att allt ska bli bättre men oseriösa instanser har gjort att vi måste hanka oss fram. Förnedrande!

#4. Tidsbrist.
Uppe i ottan var dag, Till och med idag, lördag, stängde jag väckaren med en avgrundsdjup suck klockan 05:50, gick ut med hundarna och sedan bara försvann ännu en dag.
Vart?? Jag har fortfarande inte hunnit något!!?!! 
Grymt frustrerande.

#5. Missmod och surt bemötande av grubblande och sjuk make (som med största sannolikhet har sina befogade skäl) som biter huvudet av mig när jag minst behöver det.

#6. Otacksam och krävande unge.
Hotellgästen från helvetet som inte anser sig ha några som helst skyldigheter men ska ha flytande mat- och sovtider, obegränsade hushållstjänster (av undertecknad som inte ens klämt ut skitungen) samt vuxenprivilegier trots en mentalitet som balanserar skrämmande nära en femårings.
Han har jag fått för mina ungdoms synder.

#7. En akut och kvävande känsla av att inte räcka till, som jag för mitt liv inte kan komma på vart den grundar sig!?!
Kan man få influensa på självkänslan?
Jag som brukar vara så jävla bra; I kväll stod jag i hagen, kramade Bizra och Lille-Skutt-grät över min ynkedom.

#8. Martyrskap.
Samma som #7; Vart kommer det ifrån?
Det är så olikt mig (den nya, förbättrade versionen; Linda 2.0), men nu curlar jag vilt och låter helt ogenerat omgivningen veta exakt hur besvärligt det är.

#9. Omkullkastade värderingar
(och här känns det som att jag närmar mig pudelns kärna).
brukar jag så förnuftigt påpeka, vända näsan mot solen, blåsa på min färggranna vindsnurra samtidigt som jag möter framtiden med lätta hoppsa-steg.

Nu knackar allvaret på och det blir uppenbart hur mycket jag har kvar att åstadkomma innan året är slut.
I dagsläget innebär rikedom (eller vad man ska kalla det) pengar. Det gör mig svag och misstänksam. 
Och orsakar givetvis självförakt.

#10. Jag drabbades av lingonvecka idag.
Fullständigt överraskande, jag har noll koll på kalendern.

2 kommentarer:

  1. Usch! Låter som om ni har en jobbig tid : (

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte om tyget är gammalt eller nytt, men det kan säkert vara remake.

    Jag har inga tips om lampskärmar. Hade gärna delat med mig annars. Lycka till!

    SvaraRadera