lördag 23 oktober 2010

Jaktmåne



Damerna står i hemmahagen och tittar över i vinterhagen

Snön föll tätt igår och vinden var hård. Riktigt mysigt och damerna höll sig i hemmahagen ute i dungen och vid skogsbrynet trots att de har vindskydd med mat, lyse och saltsten. 
Det är visst bättre att vara ute och låta sig snöa över. Det blir nog varmt och gott med den hårremmen.

Det ser ut som att de vill gå ner i vinterhagen, men skenet bedrar.
Eftersom de har hela skogen full av mat men vägrar gå dit har jag vägrat lägga ut hö åt dem där. De är runda och go'a och svälter absolut inte. men de har gått och betat ned det sista, ynkliga höstgräset istället för att gå upp i skogen.

Idag lade jag ut hö åt dem i vinterhagen eftersom det kom så pass mycket snö. Höet lade jag nere i det minst blåsiga hörnet, på väg upp mot skogen.
Där ligger det kvar, orört medan damerna sparkar fram höstgräset under snön.
*suck*


Bizra har tittat klart, Kalinka, Hinica och Minna tittar på Stefan som fyller vatten i tunnan i vinterhagen

Jaktmåne nu.
Vi jagar obetalda skulder, som vanligt.
Behöver jag ens påpeka hur urbota less jag är på att ha det knapert på grund av att folk vägrar betala sina skulder?

Yyyyyyyyyyyyyyyyl

Det blir i alla fall jaktbyte till middag; Älgfärsbiffar, och till lunch blir det rester av den underbara laxlasagnen som var middag igår.
Så maten går inte att gnälla över i alla fall;)

Ha en fin helg

Just ja!!
Återkommer om det senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar