måndag 18 oktober 2010

Host, host..



Ja, god morgon!

Mina små snöbollsbuskar=)

I går förmiddag blev vi, efter nästan tre dagars slit äntligen klara med vinterhagen! Kan inte förstår hur det har tagit en sådan tid och dåliga på räkna var vi; Tråden från ridplan fick tas ned och då räckte det runt vinterhagen på håret!

Men känslan när man får släppa över hästarna och de skuttar runt och utforskar hela hagen.. ja, den uteblev när hästarna satte ned näsorna på åkerplätten och åt.
Vi ledde upp dem i skogen och de gick runt lite och kollade var de kunde springa och hoppa över stubbar, sedan gick de tillbaka till åkerplätten igen där de stannade resten av dan=/

Nåja, jag ska gå och röja sly där idag och förhoppningsvis är åtminstone Bizra så pass nyfiken så hon vill kolla vad jag pysslar med.

Maken är hemma idag, sjuker.
Ja, vi var sjuka bägge två i natt, feberfrossa och jag hade fruktansvärt ont i halsen medan Stefan inte fick sova alls.
När jag röjt en stund ska jag banne mig ta hand om mig!
Men det är så skoj att röja och det blir så fint när slyskogen är borta. Det är mest al och asp och de är ju mjuka och lätta att ta ned. Fogsvans och grensax har jag att tillgå, äger ingen röjsåg, men jag ligger väl på plus på Moder Jords kharma-konto i alla fall*s*

Fram till lunch kan jag väl röja ändå..?


2 kommentarer:

  1. Du borde ha en get ju! De är sötare än röjsåg, och mumsar en rackarns massa sly!

    SvaraRadera
  2. Jo getter står på önskelistan..
    Men jag är också sötare än en röjsåg*s*

    Det får duga så länge

    SvaraRadera