torsdag 14 oktober 2010

Det snöar, det snöar!!



Hinica med snö i luggen

När väckaren ringde blev jag mycket förvånad när jag blickade ut på en stjärnklar morgonhimmel. Det skulle ju snöa!!
Iskall, frisk vind från norr bar med sig doften av snö i alla fall när jag och hundarna traskade iväg upp på mon. Den blå himlen ljusnade allt mer och ut mot havet rodnade den ordentligt.

Plötsligt kommer det snöflingor singlande från den blå himlen!
När vi nästan är hemma ser jag hur en vit vägg kommer mot oss; det är den första snön som gör en ganska så dramatiskt entré. När jag tagit in hundarna och går ut i hagen med kameran snöar det rejält och när jag nu sitter här med frukostkaffet är det alldeles vitt ute;
Snön yr runt gården som ystra unghästar i vild lek

Mina hästar är inte så ystra

Bizra med de andra damerna i bakgrunden

Fyrtalet tar det lugnt.
De ska får vara i sin "hemmahage" idag och jag ska lägga in hö i vindskyddet. Jag ska röja i porten som ligger vägg i vägg och de verkar gilla att vara där när jag lever om där, då går de in och står och tuggar i lugnan ro.
Lustiga hästar..



Jag hade tänkt träna Bizra och Hinica idag igen, men de får ta det "chill" idag. Blir det bättre väder bör jag försöka lägga ut stängselstolpar i skogen så det bara är att slå er dem och föärdigställa vinterhagen innan tjälen sätter sig.

Oj! Det tar verkligen i ute, riktiga stormbyar som sliter med sig lite av varje ute på gården.
Hundarna skäller och tror vi får storfrämmande när det lever om, haha

Undras om det är dags att ställa undan grillen nu?
Innan den blåser iväg tänkte jag.




Ute snöar det, inne blommar det

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar